De sista dagarna på danslägret!

Hello!

I torsdags var det näst sista dagen på danslägret. Vi lade till massor och blev klara med alla danser! Vid fyra när dagen var slut kom mamma och hämtade mig. När jag hade duschat och packat skjutsade mamma mig tillbaka, jag skulle ju sova över där. När jag kom fram fixade jag min madrass och min sovsäck. Sedan åt vi pizza, jag åt en vesuvio alltså med bara skinka. Efter det tittade vi på en film. Jag kommer inte ihåg vad den heter, men den var jätte bra! Det var en dansfilm.. =P Lärarna ställde fram tre stora skålar med chips och ungefär fyra skålar med godis!!! Vi åt inte äns hälften av allt (vi var 30 personer ungefär), alla var så mätta efter pizzan. Så när filmen var klar fanns det väldigt mycket kvar! Filmen tog slut vid 11 ungefär. Då satte lärarna på musik i två salar... alltså låtarna från danserna. Så ibland gick jag in i ett av rummen och då spelades en låt från vår grupp upp och då hoppade jag bara in och dansade sedan var det kanske en låt från den andra gruppen som sattes på där, då gick man bara in i andra rummet och då spelades ofta en annan låt från vår grupp upp... (fattar ni?) Så man gick liksom fram och tillbaka. Lärarna stod alltid bredvid och tittade på danserna och fixade med musiken.. Efter ungefär sjunde gången vi spelade upp samma låt så tyckte de att vi dansade för mycket!! Haha! De tyckte inte att det var något "rep-sova-över-party"! =D Så då gick vi in och gjorde flera lekar, limbo bl.a. Efter det berättade lärarna spökhistorier de varit med om där på dansskolan.. De var rätt så läskiga. Så sedan när vi skulle lägga oss var alla helt skraja!! Haha! Efter ett tag lade alla sig ner men vissa pratade fortfarande.. Men till slut somnade jag och sen pratade någon högt så då vaknade jag men sen somnade jag igen och sen vaknade jag... och så vidare.. Sista gången jag vaknade var halv tre!!
På morgonen väckte lärarna oss. Då gick vi ner till hotellet under och åt frukost. Det var gott. Sedan gick vi upp och dansade. Den andra gruppen visade alla deras danser för oss och så visade vi upp våra. Det var kul att se deras! Sedan hade vi frukt paus, då fick man också ta godis..Haha! Det var fortfarande massa kvar från dagen innan. Sedan gick vi igenom sånt som var svårt eller som vi inte kunde i danserna.. Efter det var det lunch. Det blev tacos!!! MUMS! Sedan spelade vi fotboll ute. När vi hade gjort det gick vi igenom alla danser en sista gång där vi skulle visa upp dem sedan.. Efter det kom föräldrarna. Jag var jätte nervös.. Men när jag började dansa släppte det lite och jag bara dansade.. =P Alla danser gick jätte bra! När alla danser var klara gick vi hem. Innan det anmälde vi mig till en kurs (streetdance)!! Pirrigt!! Men det blir säkert kul!

Långt inlägg, va!? Kul att du har orkat läsa det iallafall! =) Kram


Kommentarer
Postat av: Lisa

Kul det där med streetdance-grejen!!

2009-08-16 @ 10:55:02
URL: http://lissien.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
  • Till bloggens startsida


  • Heej! Jag är en tjej som bara älskar att fota. Jag fotar nästan allt jag ser och min dröm är att bli fotograf. På fritiden går jag på dans, och det är ett annat stort intresse. Hoppas att du gillar min blogg och mina bilder! :D