Första dagen på danslägret

Hej!
Steg upp tidigt idag för att jag skulle på dansläger. Jag klädde på mig, åt och sedan åkte vi. Jag var JÄTTE nervös.. När jag kom dit så var det liksom två grupper, grupp 1 och 2. Jag var i grupp 1. Vi var med de andra i pauserna men de var yngre så de var inte med på våra lektionerna. Då hade de en annan lektion.
Det går till så här: Under veckan lär man sig fyra olika danser (två streetdance och två jazz) av fyra olika lärare. Under alla dagar i veckan får man vara med alla lärare i en timme var (alltså per dag). Fattar du?
Så här såg "programmet/schemat" ut idag:

1. Danslektion med en jazz lärare
2. Fruktpaus
3. Danslektion med en streetdance-lärare.
4. Lunch (Spaghetti med köttfärsås)
5. Lekar med pris (vi var indelade i lag, vårt lag hette "pussgurkorna", haha! vi kom inte på något annat. =) (Vi var inte de som vann.. )
5. Danslektion med en streetdance-lärare (en annan en den första streetdance läraren)
6. Macka-paus
7. Danslektion med en jazz lärare (en annan en den första jazz läraren) (hon har jag i vanliga fall när jag dansar)
SLUT!

När jag anmälde mig till kursen sa jag att jag aldrig hade dansat streetdance förut. Men de sa att alla inte heller hade gjort det. När jag kom dit kunde nästan alla båda danserna! Jag och ungefär 2 till kunde inte streetdance. Men resten kunde!!! Jag har ju liksom aldrig tagit ett steg förut!! Men men det gick bra ändå men det var ju lite jobbigare för mig än för de andra. Förresten streetdancen var mer mer som hiphop... Svårt men kul! =D

Jaa... det var väl allt då.. Förresten min mamma har hämtat Tillsammans boken nu!! Jippie! Och min kamera har blivit knäpp.. för sjuttioelfte gången... =(

http://www.youtube.com/watch?v=M_DCkE2wNbg Det här är en av låtarna från en av danserna. (streetdancen/hiphopen) Vi har gjort fram till den första refrängen än så länge.

Hejdå! Kramis

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hoppas att du hade roligt!! Kram

2009-08-10 @ 19:08:13
Postat av: Celina

Hallå! Låter jätte kul! Gillar låten. dansen borde vara jätte häftig! Du får visa sedan!

2009-08-11 @ 12:22:27
URL: http://celinaaaa.blogg.se/
Postat av: Nissevalpen

Haha! Ja det kan jag göra, fast bara om jag inte har glömt den då.. Blir lite snurrig med fyra danser i huvudet! =D

2009-08-11 @ 17:34:45
URL: http://nissevalpen.blogg.se/
Postat av: Lisa

Det står inte, men den översta kommentaren är från mig. KRAM LISA

2009-08-11 @ 18:14:29
URL: http://lissien.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
  • Till bloggens startsida


  • Heej! Jag är en tjej som bara älskar att fota. Jag fotar nästan allt jag ser och min dröm är att bli fotograf. På fritiden går jag på dans, och det är ett annat stort intresse. Hoppas att du gillar min blogg och mina bilder! :D