Du gamla du fria..

Hej, hej!
Idag är det Sveriges nationaldag.
Vi har varit och ätit picknick på ett ställe, för där skulle mamma spela fiol..
Det var inte så jätte bra väder, med det regnade iallafall inte när vi var där.
Det var tur! Där sjöng vi också nationalsången!!
När vi kom hem köpte pappa och jag jordgubbar och marabou-choklad.
När vi kom hem smälte vi chokladen och så fick man doppa jordgubbarna i chokladen.
Vi bjöd såklart hela familjen! Mums! Det var smarrigt!
Alldelles nyss tränade jag på matte-provet vi ska ha på måndag.
Pappa rättar det just nu!! Sedan får jag fortsätta...
Imorgon ska jag hem till en kompis på poolparty. Det ska bli kul!!
Man ska ha med sig en vattenpistol för vi ska ha vattenkrig, men jag har ingen.
Får nog åka och köpa en innan festen imorgon.
Imorgon ska det inte bli så jätte bra väder. Vi får hålla tummarna att de har fel! =)
Nu måste jag gå!
Ha en fortsatt bra nationaldag! Bye!


 Sveriges flagga!


 
Mitt recept på choklad-doppade jordgubbar =P :


 Köp ett paket jordgubbar.. Ta bort "det gröna" och lägg jordgubbarna i en skål.

 <---- Så att det ser ut så här.



 Köp Marabou Mjölkchoklad och bryt de i bitar. Lägg de i en skål och ställ in i micron. När chokladen har börjat smälta, ta ut skålen och blanda med en sked.

 <--- Då ska det se ut så här.





+  =    Klar!!! =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
  • Till bloggens startsida


  • Heej! Jag är en tjej som bara älskar att fota. Jag fotar nästan allt jag ser och min dröm är att bli fotograf. På fritiden går jag på dans, och det är ett annat stort intresse. Hoppas att du gillar min blogg och mina bilder! :D