Norge.. NAJS!!

Hej!
Jag har varit i Nordfjord i Norge från lördagen till söndagen, vi var där och vandrade. Jag ska berätta lite om det nu!
På lördag åkte vi hemifrån tidigt på morgonen. Vi skulle bila till Norge, det tog 14 ½ timme. När vi kom fram till "hotellet" så fick vi en nyckel till stugan vi skulle bo i. Sedan gick vi och lade oss på en gång.
På söndagen vandrade vi i ett högt berg som heter Högeberget. Vi hittade inte spåret men efter ett tag var vi uppe. Där uppe kunde man skriva in sig i en bok, alltså att man har varit där, det gjorde vi! När vi gick ner igen hittade vi faktiskt spåret.. det blev mycket enklare att gå då!
På måndagen åkte vi till Vestkapp, det är den mest västra delen i Norge,alltså där Norge tar slut! Vissa säger att man kan se England därifrån. Vi såg någonting suddigt men vi vet inte om det var England.. =P Det var som ett stup där det tog slut, det var ju vatten nedanför. Så det var lite läskigt om man gickk för nära kanten. Vi gick runt lite där, det fanns vilda hästar där! Och får.. Fast de var inte lika roliga! =)
På tisdagen vandrade vi i ett annat berg.. Det var jobbigt men kul! När vi kom ner från berget åkte vi till Kannnesteinen. Det är en sten som är väldigt känd i Norge för att den ser så annorlunda ut! På kvällen var det någon speciell fest på hotellet, de hade en brasa (såg ut som en majbrasa), det är tydligen något man gör varje år i Norge.
På onsdagen var det jätte varmt ute. Vi åkte till Lodalen, eller som det heter på norska Loen och vandrade lite där. Vi såg ett stort berg, på berget var det en jätte häftig glaciär! Vi stod i bara shorts och linne och nuddade nästan is, det var kul!!
På torsdagen skulle vi tälta så vi packade med oss massa saker. Vi åkte till berget vi hade vandrat på, på tisdagen.. Min väska var jätte tung så jag fick väldigt ont i axlarna!! Vi gick rätt så länge (några timmar) sedan hittade vi ett ställe där vi slog upp tältet. Sedan grillade vi korv.. Dem var sådär... Vi fick inte upp någon jätte bra glöd så det var rätt så kalla. =P Efter det lade vi oss då var klockan runt 10.. jag kunde inte somna för det ar så ljust, jag somnade ungefär halv tolv..
Dagen efter alltså på fredagen vaknade jag halv fem och kunde inte somna om.. När vi började gå så hittade vi inget spår (vi gick en annan väg tillbax, än dagen innan) så det var svårt att komma fram.. Vi gick jätte länge och efter ett tag följde vi ett djurspår för det fanns inget annat. Varje gång vi gick uppförett berg kom ännu ett till. När vi äntligen trodde att vi var framme så var vi tydligen på andra sidan staden!!!!! Vi började gå snett på berget för att komma till andra sidan, men det gick inge bra för där fanns det inte heller någon stig, så vi började gå ner för berget till staden istället (alltså gå rakt ner). Det var rätt så läskigt för det var så brant.. Och väldigt jobbigt med de tunga väskorna. Ett tag höll jag på att falla ihop av trötthet!! Efter JÄTTE lång tid då både mamma och pappa hade börjat blöda på benen av att de hade ramlat var vi äntligen nere. Fast vi var ju inte vi parkeringen så pappa åkte och hämtade bilen.. Vet ni hur länge vi hade gått då? Jo, i sju timmar!! När pappa kom med bilen åkte vi till en strand och badade, det kändes underbart!!
På lördag bilade vi hem fast vi gjorde ett stopp och sov över på ett hotell, så på söndagen var vi framme!
Nu har jag gjort ett VÄLDIGT långt inlägg, men jag måste lägga ut lite bilder! Här kommer de:


 Det är här man ska kunna se England!


 Det här är Kannesteinen.. =)


 Glaciären


 Otrolig utsikt.. <3


 Min STEN-tunga väska!!


 Vårt snygga tält... =P

Tips: Tryck på dem så ser man dem större! =) BYE!

Kommentarer
Postat av: Lisa

Vad fina bilder du har lagt in, och du har också ändrat designen.

Både bilderna och designen är jättefina!!

Vad kul att du är hemma igen. Kram från Lisa!

2009-07-01 @ 09:24:18
URL: http://lissien.blogg.se/
Postat av: Nissevalpen

Tack! Din sida är också jättefin!! =)

2009-07-01 @ 17:41:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
  • Till bloggens startsida


  • Heej! Jag är en tjej som bara älskar att fota. Jag fotar nästan allt jag ser och min dröm är att bli fotograf. På fritiden går jag på dans, och det är ett annat stort intresse. Hoppas att du gillar min blogg och mina bilder! :D