I love Barbapappa <3

Hejsan svejsan!

Idag är det sista lovdagen (om man inte räknar med helgen) och jag var med min kompis! Det var kul!
När jag var på en fest hon hade förö en månad sedan, så hade hon mobilsmycken med barbapappa på! Jag tyckte att de var super söta! Hon hade hittat en automat med hennes kompis, där kom de ifrån. Och idag så hade hon och hennes syrra köpt tre till mig och tre till min syster! Min kompis hade valt ut de jag hade sagt var sötast (alltså förra gången)!! Super snällt! Jag fick tre, min syster med! =)
Jag har de här:

 Tryck på bilden så ser du texten! =)

Det är: Barbapappa, Barbafin, Barbastark

Vet ni, när jag var i Frankrike så sålde de sockervadd.. och på varje stånd stod det Barbe à papa. Och jag fattade inte vad en tecknad film hade och göra med sockervadd. Men sedan var det någon som berättade att ordet barbapappa kommer från franska ordet Barbe à papa. Och att det betydde sockervadd! Haha, kul va!?



Snart ska jag se på Let's dance, eller snarare när det börjar. Är det någon mer som ska det? =P

Ha det bra! Kraam


Kommentarer
Postat av: Lisa

Jag ska se på Let´s dance!!

PS. Fin profilbild!! Påminner om min!!

2010-01-08 @ 18:12:25
URL: http://lissien.blogg.se/
Postat av: Din syrra

Det var en jätte fin ( verkligen jätte fin ) blogg !!!!!!!!! Det var väldigt roligt att läsa!!!!!!!!!!! Hurra för Nissevslpen hurra!!!!!!!!!!!! Kram ( din syrra ) .

2010-01-08 @ 18:17:39
Postat av: Blogg-ägaren

Lisa: Kul att du också ska det!

Vet du jag hade tagit en sån bild innan du visade den på din blogg! (Alltså i somras) Fast jag glömde säga det då! Kul att vi båda hade samma idé i somras!



Millia: Tack för den fina kommentaren! =)



Kraam Nissevalpen

2010-01-08 @ 18:23:23
URL: http://nissevalpen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
  • Till bloggens startsida


  • Heej! Jag är en tjej som bara älskar att fota. Jag fotar nästan allt jag ser och min dröm är att bli fotograf. På fritiden går jag på dans, och det är ett annat stort intresse. Hoppas att du gillar min blogg och mina bilder! :D