Flowers in the garden

Var bara tvungen att lägga upp några bilder från trädgården!

Den här gillar jag mest!! <3

Vaxholm

Hej!
Idag var vi ute med båten! Vi började att åka i riktning Vaxholm. När vi var framme vi Vaxholm åkte vi förbi Kastellet. Sedan började vi leta efter ett ställe där vi kunde lägga till.. Vi hittade inget. Så vi åkte en bit bort, där hittade vi en liten strand! Där lade vi till. Solen sken och alla var nöjda, tills det plötsligt kom massor av moln. Det växlade hela tiden mellan sol och moln. När det kom ett jätte mörkt och stort moln åkte vi därifrån! Vi åkte "rikning hem". När vi var nära "vår" vik så lade vi till på ett ställe där. Där sken solen mycket mer. Men efter ett tag, ungefär en timme, så kom det ett mycke mörkare än det andra över oss. Så då åkte vi hem. När vi var där i båten, började det plötsligt regna, så vi blev helt blöta! =D Fast det regnade mest när vi redan satt i bilen.. puh!!
Snart kommer min mormor och morfar, de ska komma över och grilla. Så nu är vi 10 pers.. =)
Här kommer bilder jag har tagit under dagen:

Vi åkte under en liten bro.

En bild på bron underifrån.

Kastellet!

Vaxholms färjan!

Fakta about Me!!

Hej!
Igår hämtade jag ut boken tillsammans!!! Yes! Jag har redan börjat läsa och den verkar vara super bra!
Idag ska vi ut med båten igen, för solen skiner!!!!! Äntligen! Skriver ett inlägg om dagen senare!
Här kommer lite fakta om mig:

Intressen: Dansa, sjunga, bada och läsa!
Djur: En hund och en kanin
Favvo-färg: Rosa
Favvo-bok (böcker): Serien Clique och Tillsammans
Favvo-tidningar: KP och Julia
3 saker jag skulle ta med mig till en öde ö: Min familj (inklusiv djuren), mina vänner och mat!

Nu vet ni lite mer om mig! Ha det bra!

Bilder från dagen!!

Hej!
Idag var vi också ute med båten! Vi åkte lite senare idag. Så när vi hade åkt runt lite åkte vi till ett ställe där vi åt lunch. Jag tog en hamburgare, den var jätte god! Efter maten åt vi en glass.
Sedan åkte vi runt väldigt länge, efter ett tag lade vi till vid ett annat ställe. Där badade vi! Det var super kallt och klockan var runt halv fem. Så solen sken inte alls.
Här kommer lite bilder som jag har tagit under dagen:

Min glass! Den har en kula päron och en kula lakrits! Lakritsen var godast!

Inte mycket att säga, ni ser ju vad det är!

Det var vattnet som skvätte upp när vi körde!!

Haha, det är bara jag som kan ta så här knäppa bilder!! Det är ett flygplan! Jag tog bara rakt upp.. =)

Hejdå! Bye! Adios! Tschüs!

Duntäcke mitt i sommaren.. Najs!

Hej!
Idag sken solen så vi åkte ut med båten! Det var väldigt roligt! Vi har en båt för 6 personer, och vi var åtta!! Men det var ju 4 barn och de räknas ju som två vuxna! =D Så det blev väl ungefär det.
Vi åkte först till ett ställe där lade vi till. Men efter ett tag började det blåsa JÄTTE mycket! Så jag skojade och sa till mamma -om jag kunde trolla skulle jag trolla hit ett duntäcke! =) Hehe, det blev verkligen jätte kallt. Så vi åkte till ett annat ställe där badade vi! Skönt!!
Vi åt nyss lasagne som mamma hade gjort, det var gott!
Hejdå

I den här sängen skulle jag velat ligga i, när vi var på dte första stället! =D

Taxinge slott, här kommer vi!!

Hejsan!
Idag var det inge fint väder så vi åkte till Taxinge slott! Där fanns det massor av bakelser. Det finns typ 30 olika sorters kakor och tårtor!! Jag tog en chokladboll och min syrra tog en drömrulltårta och så delade vi på en brysselkaka och ett vaniljhjärta. Blev proppmätt!! Sedan tog jag massor av bilder på min hund när han badade (kommer tyvärr inte visa dem här).
När vi kom hem gjorde vi egen pizza, fast vi hade färdig deg. Jag gjorde en med ost och salami. Den blev jätte god!
Precis var vi och badade! Jätte kul! Som ett litet kvällsdopp!
Hejdå! Kramisar =)

Brysselkakan och vaniljhjärtat.

Min chokladboll!

Gissa va det här är!! Haha! Svar: Det är min Fanta uppifrån!

Yes, yes, YES!!

Hej!
Boken har kommit in till biblioteket nu!! Alltså "Tillsammans andra boken". Jippie! Ska hämta den idag!
Måste gå nu! Men var bara tvungen att säga det! BYE!

Fåfängan

Hej!
Idag var jag med kusinerna. Skoj! Vi åkte till Fåfängan. Det var mysigt där. Min syster och jag delade på en mockaruta och en kladdkaka. Mockarutan var godast! =)
När vi hade varit där åkte vi till ett centrum. Tittade i lite affärer och jag köpte en bikini!
Imorgon ska det bli dåligt väder. Jag vet inte rikitgt vad vi ska göra då. Men på onsdag ska det bli jätte bra väder, då ska vi ut med båten!
Jag ska byta header, men bilden har blivit konstig, måste ha hjälp av en kompis! Ni får se den senare!
Ha det bra!! Kramisar

Haha, lite synd är det ändå om tanterna. =)

Stackars den, som följer beskrivningarna. =P

Katten Nils! =)

Hello!
NU har jag läst ut Tillsammans! Den var såå bra!! Tvåan ska jag låna på biblioteket, men den finns inte inne. Jag står på kö! Jag orkar inte vänta, vill så gärna läsa!!! =)
Idag kommer mina kusiner från Tyskland, det kommer att bli jätte kul!! Det är en kille som är i min ålder ungefär och en tjej som är i min syrras ålder ungefär + deras föräldrar! De kommer att vara här i en vecka!
Hejdå!

Crazy-day!

Hejsan!
Idag var vi ute med båten. Det var molnigt men ibland tittade solen fram! Vi lade till vid en brygga och låg och solade (då solen var framme). Sedan åkte vi hem igen. Då plötsligt blev vår hund väldigt nervös (eller snarare stirrig) och ville hoppa i vattnet. Vi fattade ingenting. Sedan lade han sig ner och plötsligt rann det vatten från honom. Vi trodde att det var vatten men skämtade om att han kissade.. Sedan ställde han sig upp. Sedan efter ett tag lade han sig ner igen. Då rann det också vatten från honom och vi kom fram till att det droppade från hans mage. Sedan plötsligt ställde han sig och kissade i båten!!! Då fattade vi att han varit jätte kissnödig och försökt att hålla sig men knappt kunnat när han låg ner och tillslut höll han sig inte mer.. Jag tyckte att det var så synd om honom, att han varit såååå kissnödig! När vi kom fram sköljde vi av båten (vi har en buster L så den har inge tak). Jag sprang upp med honom så att han kunde kissa igen om han behövde (han hade inte kissat klart förut. När vi kom upp till gräs kissade han typ i tre timmar! Kanske inte riktigt, men väldigt länge.. =)
Nu har jag precis bakat choklad-muffins! Mums!
Måste gå! Bye!

Så här stora är inte riktigt mina. Men säkert lika goda! =D

En lite smula.. kakor? Nej, kajaker! =)

Hej!
Idag har vi varit och hyrt kajak. Superkul! Ska berätta om det!
Vi åkte rätt så länge (ungefär en timme) till ett ställe. Där hyrde vi tvåmanskajaker. Vi åkte runt i två timmar. Det var väldigt kul!! Ibland kändes det som om man skulle välta när det kom stora vågor, men det gick alltid bra! Efter det åkte vi och tittade på vårt gamla landställe för det låg så nära (vi hade ett förut, men vi sålde det). De som bodde där nu hade målat om, byggt ut och fixat massa. Det var roligt att se!
Sedan åkte vi till vårt favorit kafé där (vi bodde ju där så vi kände ju igen allting), det heter "En lite smula". De gör de godaste chokladbollarna jag har ätit!! Det är sant, de är enormt goda! Så jag och min syrra tog en chokladboll var och mamma och pappa tog något annat. När vi hade ätit klart åkte vi hem.
När vi kom hem tog jag foton på lite allt möjligt, hehe.
Jag läste precis i min kompis blogg, hon hade skrivit att hennes pappa fyllde år i tisdags! Min mormor och min hund fyllde också år då! Precis när jag hade läst det kom jag på att jag hade glömt att berätta för "er" att min mormor och min hund fyllde år då. Men nu vet ni det!
Har skrivit rätt så mycket nu.. Ha det bra! Kram

Så här såg kajakerna ut! Dem ser faktiskt exakt ut som dem.

Fixar-dagen

Hej!
Idag har jag varit i Täby Centrum. Vi fixade min kamera, köpte högtalare till mobilen m.m. Vi var också på biblioteket. Igår läste jag ut Clique boken, den sista!! Så därför ville jag låna någon ny. Min kompis har läst serien Tillsammans, hon tyckte att den var bra. Så jag lånade den. Har börjat läsa lite, men har inte kommit så långt!
Idag har jag också rensat och städat mitt rum. Boring.. XD Det var faktiskt inte alls kul. Men, men, det måste ju också göras någon gång!

Första boken!
Ha det  bra! Måste gå nu. Är jätte trött.. Zzz. Godnatt! /

Båtutflykt

He!
Idag var vi ute med båten. Vi hade redan bestämt att vi skulle ut med båten igår, så nu idag när vi såg att det inte var så jätte bra väder så bestämde vi oss att ändå åka ut. Vi hade dessutom köpt en sån här ring som man kan åka i bakom båten igår.
När vi kom fram åkte vi runt lite. När vi kom längre ut så sken solen plötsligt. Det gjorde den sedan hela tiden. Efter ett tag provade vi ringen (eller den är snarare en trekant). Jag började! Det var väldigt kul, men liiite läskigt!! =S Fast vi åkte inte så fort. Sedan testade min mamma och min syster.
När vi tittade på klockan efter väldigt lång tid såg vi att klockan redan var runt fem. Så då åkte vi och åt på en resturang (alltså med båten). Jag åt hamburgare med pommes frites! Det var super gott!
Sedan när vi skulle åka hem så kom det massor av färjor (Silja Line och Tallink) från alla håll och kanter. Vågorna var verkligen jätte bigga!! Vi var rädda att det skulle komma in vatten i båten när vi åkte över vågorna (vi har inte en sådan stor båt). Men det gick bra!
Måste gå nu! BYE!

Så här ser "badringen" ut!! =)

Hello!!

Hej!
Förlåt, att jag inte har skrivit på länge. Har varit lite upptagen. De senaste dagarna har jag varit och spelat golf, varit ute med båten och varit med en kompis!
Idag var jag med en annan kompis. Vi badade i hennes pool och gjorde massa annat skoj. Imorgon ska vi göra något också.
Jag skulle vilja veta vilka som läser min blogg. Så du som sitter och läser det här kanske kan vara snäll och kommentera det här inlägget, skriv bara vad som helst. Tack!!
Måste gå! Hejdå! /Nissevalpen

Jag har bara ätit den här smaken av Ben & Jerry's och jag har bara ätit den en gång, men jag tycker att den är rätt så god! =)

Bad & Twilight!

Hej!
Idag ringde jag runt till kompisar och frågade om vi kunde köra något. Efter några "nej" (snarare "kan inte") så sa en att det gick. Jag blev jätte glad! Vi var hemma hos henne.
Vi började med att bada, det var super kul! Sedan gick vi hem till henne. Där tittade vi på Twilight. Jag visste först inte om jag ville se den. Den har ju ändå 15 årsgräns. Jag ville men ändå inte. Tillslut bestämde jag mig att jag skulle se den ändå. Den var jätte bra!!! Den var inte så läskig som jag trodde. När jag har läst ut clique serien vill jag nog börja på twilight-böckerna!
Ha det gött! Bye!

Filmen!

Böckerna!

Solen skiner idag!

Hej!
När jag vaknade idag blev jag så glad! Solen sken och det var jätte fint väder! Man såg inte ett enda moln på himlen. Det var särskilt kul för att jag och en kompis skulle åka ner och bada på stranden! Då är det ju klart att man vill att det ska vara fint väder.. =)
Vi hade skoj hela tiden! Jag har inte varit så mycket med en henne förut, men det var super kul! Efter ett tag såg vi att min mamma, min syster och hennes kompis låg på stranden också. Jag visste att de kanske skulle komma någon gång, men inte när! När min kompis skulle hem stannade jag kvar med dem.
Snart ska vi äta. Det blir grillad kyckling med pommes frites. Det kommer bli gott!
Ha det bra! Kram Nissevalpen

Solbrillor är skönt att ha på stranden. Det är ju både snygga och bra för ögonen. Inte för att jag hade några idag.. hehe! =) Men ändå!

Everything

Hej!
Igår var vi och spelade golf.
Idag var vi hos min moster. Vi fikade där.
Idag läste jag ut den femte boken i clique-serien.. Det var jätte bra!!! Nu har jag bara EN bok kvar!!! Jag har börjat läsa i den och den verkar vara lika bra som de andra! Idag fick jag också min Julia (tidningen), har inte hunnit läsa den, har bara läst clique! =) Men jag blev väldigt glad när jag såg att jag hade fått den! Nu har jag inte så mycket kvar att säga.. Jo, just det! Ormen har vi döpt till Jocke nu.. =P Haha!
Hejdå!

Titta vilken söt brevlåda! Sån skulle jag vilja ha!! =)

Ormen.. vårt nya husdjur!! =P

Hej!
Min pappa såg precis en orm mellan några buskar vi har på vår tomt! Den var jätte stor! Vi försökte titta vad det var för någon, vi hoppades ju att det inte skulle vara någon huggorm! Vi trodde att det antingen var en huggorm eller en kopparorm. Mamma tog kort på den så gick jag in på datan och jämförde den med en huggorm och en kopparorm. Den liknade mest en kopparorm. Så nu tror vi att det är en sådan. Nu ligger den och solar sig på en gren! Den ser faktiskt lite läskig ut!! =P Här kommer några bilder!

Så här såg den ut!!

Här låg den! Uhh!! ("ryser")

Måste gå! Bye!

Yesterday..

Hej!
Han inte skriva igår, ska berätta lite om dagen nu istället!
Dagen började med att vi skulle gå med vår hund på promenad. Vi skulle köpa en blomma till min mormor och morfar också (för att de har varit gifta i 50 år nu!)(de skulle komma på eftermiddagen).. Så vi bestämde att vi skulle gå med vår hund dit (blomffären) så fick det bli hans promenad. Min syrra och jag sparcyklade! När vi var halvvägs så började det plötsligt att spöregna!! Det fanns en tunnel i närheten så vi sprang dit och ställde oss under den och väntade tills det slutade. Sedan bestämde vi att vi skulle gå hem, för det såg ut som det skulle börja åska! Vi åkte med bilen till blomaffären istället!
Sedan kom min mormor och morfar! Det var kul, vi hade inte sätt de på rätt så länge! Efter ett tag sken solen jätte mycket och det blev väldigt varmt!! Då sprang jag i vattenspridaren! =)=)
Idag vet jag inte riktigt vad vi ska göra! Får se..
Ha det bra!

Bullbak!! Mums!

Hej!
Idag bakade vi bullar!! Det var jätte kul! De blev jätte goda! Vi hade vaniljkräm istället för kanel.. MUMS! Här kommer några bilder på baket:

Degen.. innan den skulle jäsa.

Degen.. när den har jäst klart! Big va!?

Bullarna innan de var i ugnen.

Klara!!

MUMS!!

Hejdå! Ha det bra!

So you think you can dance!!!

Hello!
Idag var vi på stranden. När vi åkte dit såg vi ett moln vi hoppades att det inte skulle börja regna. Min syster och jag hoppade ner i vattnet på en gång när vi kom fram. Det var issskallt!!! När vi kom upp började det plötsligt åska så då åkte ví hem på en gång! Precis när vi var hemma började det spöregna! Vi hade väldigt tur!!
Sëdan ska jag titta på "So you think you can dance"!! Det är jätte bra!! Men det går rätt så sent!
Ha det bra! Hejdå!

So you think you can dance går 21.55 på kanal 5 på tisdagar och onsdagar!!

Lite bilder.. =)

Hej!
Igår var mamma och jag och handlade. Vi hittade nästan allt vi behövde. Jag hittade bl.a. två fina tröjor och ett halsband!! Idag var jag med en kompis! Det var jätte kul!! Vädret har varit lite växlande idag ena stunden sken solen andra spöregnade det och åskade =P...
Nu har jag inte så mycket mer att berätta. Ska visa några bilder...

Häftigt med så många!!

Haha, lustig form!

Jag tycker flaskan är jätte snygg! =)

Jag visste inte att Miley hade piercat sig!! (I näsan) Tryck på den så blir den större så kanske du ser!!

Ha det bra!!

Sunshine.. Not exactly! =P

Hello!
Idag åkte min pappa, min syster och jag och badade. Där träffade vi min kompis! Det var kul! Ibland sken solen, samma sekund kunde det ändras till moln, en stund regnade det också! Fast inte så mycket!
Alldelles nyss spöregnade det och åskade lite. Det blåste dessutom jätte mycket! Fast som tur var var vi hemma då!
Igår köpte jag crocs, fast de var inte "äkta" för de äkta var för breda och höga för mig!

Så här ser mina crocs ut!

Måste gå nu! / Nissevalpen

Filmtajm!

Hej!
Jag har sovit över hos min kompis. Det var jätte kul! På kvällen innan vi lade oss så tittade vi på en film som heter "I hennes skor". Fast vi hann inte titta klart på den... Dagen efter var vi och tittade på bio, vi såg på "The proposal". Den var jätte bra och rolig!!
Igår på kvällen såg vi en film som heter "College road trip". Den var också bra! Den hade vi köpt för rätt så länge sedan.
Här kommer bilder på filmerna:

I hennes skor!

The proposal!

College road trip!

Ha det bra! Bye!

Kompis här!

Hej!
Idag var jag med min kompis. Det var jätte kul! Vi var nere och badade på stranden, min syster och min mamma hängde också med! Jag hade med mig en gul stor badring och min syster hade med sig en "delfin".. Så vi tre hade jätte kul med dem! <3 Jag och min syster åt en Magnum strawberry white och min kompis åt en Magnum mandel. Mums!!
Min pappa har kommit hem nu och min kompis har åkt. Efter maten ska jag, min syster och pappa åka iväg och ta ett kvällsdopp! Min mamma ska passa vår hund när han badar! Förra sommaren badade vi kvällsdopp jätte ofta!
Imorgon ska jag vara med min kompis igen och sova över hos henne! Det kommer säkert bli jätte kul!
Hejdå! /Nissevalpen

Här kommer ditt diplom Celina!!

• Till bloggens startsida

• Heej! Jag är en tjej som bara älskar att fota. Jag fotar nästan allt jag ser och min dröm är att bli fotograf. På fritiden går jag på dans, och det är ett annat stort intresse. Hoppas att du gillar min blogg och mina bilder! :D